prostoria

Filozofia značky PROSTORIA má tendenciu vnímať nábytok ako niečo abstraktné, vytvorené na stoloch dizajnérov a potom vyrobené a umiestnené na trh spoločnostiam s rôznymi statusmi a reputáciou. PROSTORIA, ako mladá značka, ktorej portfólio už obsahuje niektoré nové dizajnérske ikony, ako napríklad kreslo Polygon či transformovateľná pohovka Revolve, je príkladom iného, netradičnejšieho prístupu založeného na vývoji a logike. Prudký rozvoj spoločnosti Prostoria, predtým známej ako Kvadra, ktorá prešla dlhou cestou, "počnúc od nuly“ po pozíciu lídra a propagátora nových myšlienok len za pár rokov, je príbehom o opätovnom zavedení kontinuálnej spoločnosti v Chorvátsku a strednej Európe, regióne s vitálnym, ale nedostatočne uznávaným dizajnérskym prostredím a pozoruhodnou tradíciou a znalosťami nábytkárskeho priemyslu. Tieto prvky slúžili ako latentné potenciály, ktoré poskytovali dôvody na pokračovanie a museli byť aktivované. Spoločnosť PROSTORIA od začiatku vyvíja integračný prístup fungujúci ako platforma pre spoluprácu, ktorá vyživuje a stimuluje nepretržitú výmenu vedomostí a skúseností medzi všetkými aktérmi podieľajúcimi sa na výrobe nábytku. Vytvorilo sa tak dynamické prostredie dielní, ktoré ponúkajú návrhárom príležitosti preskúmať ich nápady vo vynikajúcich podmienkach a priviesť ich čo na najvyššiu úroveň dizajnu, funkčnosti a technologického remesla. Mnoho produktov sa vyvýjalo počas dlhšieho obdobia. Charakteristické pre ich tvorbu je kombinácia súčasnej technológie a precízneho remeselného spracovania a ručnej práce najvyššej kvality. Používajú sa prevažne lokálne materiály, najmä masívne drevo, a väčšina výroby sa uskutočňuje v samotnej spoločnosti alebo v spolupráci s miestnymi podnikmi. Prostoria teda predstavuje projekt, v rámci ktorého dizajnéri vyrastajú spolu so spoločnosťou na základe vzájomnej dôvery a spoločných cieľov.

Všetky dostupné produkty značky PROSTORIA nájdete na: www.prostoria.eu